چند تا حرف عاشقونه

ای نگاهت نخی از مخمل و از ابریشم
 چند وقتیست که هر شب به تو می اندیشم
 به تو آری،به تو یعنی،به همان منظر دور
 به همان سبز صمیمی،به همان باغ بلور
 به همان سایه،همان وهم،همان تصویری
 که سراغش ز غزلهای خودم میگیری
 به همان زل زدن از فاصله دور به هم
 یعنی آن شیوه فهماندن منظور به هم
 به تبسم،به تکلٌم،به دلارایی تو
 به خموشی،به تماشا،به شکیبایی تو
 به نفسهای تو در سایه سنگین سکوت
 به سخن های تو با لهجه شیرین سکوت
 شبحی چند شب است آفت جانم شده است
 اول نام کسی ورد زبانم شده است
 در من انگار کسی در پی انکار من است
 یکنفر مثل خودم عاشق دیدار من است
 یکنفرساده چنان ساده،که ازسادگی اش
 میشود یک شبه پی برد به دلدادگی اش
 آه،ای خواب گرانسنگ سبکبار شده
 بر سر روح من افتاده و آوار شده
 در من انگار کسی در پی انکار من است
 یکنفر مثل خودم تشنه دیدار من است
 یکنفر سبز،چنان سبز که از سرسبزیش
 می توان پل زد از احساس خدا تا دل خویش
 رعشه ای چند شب است آفت جانم شده است
 اول نام کسی ورد زبانم شده است
 ای بی رنگتر از آینه یک لحظه بایست
 راستی این شبح هر شبه تصویر تو نیست
 اگر این حادثه هر شبه تصویر تو نیست
 پس چرا رنگ تو و آینه اینقدر یکیست
 حتم دارم که تویی آن شبح آینه پوش
 عاشقی جرم قشنگیست به انکار مکوش
 آری آن سایه که شب آفت جانم شده است
 آن الفبا که همه ورد زبانم شده است
 اینک از پشت دل آینه پیدا شده است
 و تماشاگه این خیل تماشا شده است
 آن الفبای دبستانی دلخواه تویی
 عشق من آن شبح شاد شبانگاه تویی 

 

درسته که این شعرو خرگوشم برام خونده ولی چون عاشق شعر خوندنه نمیدونم وقتی داشت برام میخوند به من فکر میکرد یا نه؟   خرگوشم میگه دقیقا یادش نیست شاعر این شعر کیه ولی احتمالا فریدون مشیری شاعر این شعره  

 

نویسنده: گوگو خانوم عاشق شعر

نظرات 3 + ارسال نظر
یه کوچولو و آقاییش یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:35 ب.ظ http://yekocholoo.blogsky.com

سلام عزیزم..چقدر شعر نازی بود..پر از احساسخوشحال میشم به منم سری بزنی

سلام همسایه های4 سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:45 ب.ظ http://rezatehranii4.blogfa.com

سلام.با قسمت ششم خاطرات سرد آپم و منتظر نظرت دوست عزیز[گل]

سپیده سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:15 ب.ظ http://www.dardeshirin.blogfa.com

به به چه وبلاگی پیدا کردم . چه عشق پاکی امیدوارم همیشه کنار هم خوشبخت باشید و به همه ی آرزوهاتون هم برسید . موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد